Blog

#GüncelOlmak - Tasarım konuları, markalaşma yönündeki gelişmeler, yenilikler ve gündemle ilişkili diğer bilgiler için blog yazılarımızı takip edin.

İçerik yönetim sistemi nedir? Yönetim panelli web sitesi; web sayfaları, forumlar, takvimler gibi kolayca eklenebilen, çıkarılabilen, site içerisinde taşınabilen ya da sonradan yayınlanmak için programlanan esnek modüllerin yönetimini sağlayan bir yazılımdır. Tek bir yönetici ara yüzü kullanılarak bütün içerikler yönetilebilir, çeşitli bireylere ve gruplara erişim izinleri ve düzenleme hakları sağlanabilir ve sayfanın erişilebilir bölümleri ayarlanabilir. İçerik yönetim sistemi yeni bir fikir değildir. Yeni olan şey ise bu sistemin...

Devamını Oku

Mobil uyumlu web sitesi artık bir lüks olmaktan daha çok internette fark edilebilmeniz ve ziyaretçilerinizin size daha kolay ulaşmaları için önemli bir kriter. Google’ın bu konudaki hassasiyeti belli bir süreden bu yana gözlemlenmekte. Google bir yandan kendi alt yapısını en iyi arama sonuçlarını vermesini yönünde geliştirirken, diğer yandanda interneti dahada iyileştirmek gibi bir takım projeleri de beraberinde yönetiyor. Web siteleri ve ziyaretçi oranları ile ilgili en iyi istatisliklere...

Devamını Oku

İlgi çekici fotoğraflar olabileceklerden en iyisidir. Ama bu fotoğrafları okuyucularınızdan, yöneticilerinizden ve müşterilerinizden daha çok seven bir diğer kesim ise pazarlamacılardır. Bu da oldukça doğal bir şeydir çünkü görsel içeriği kucaklayan pazarlamacılar daha fazla okuyucu, takipçi ve müşteri çekebilmektedirler. Bunun sonucunda da gelir elde ettiklerini de atlamamak gerek. Görsel içerik konusunda ne kadar usta olursanız olun aşağıda söz edilecek 19 istatistik bu konuda bir izlenim edinmenize...

Devamını Oku

Başlamadan önce dikkat etmeniz en önemli şeylerden biri de baştan savma işler yapmayı bırakmanızdır. İşlerinizi güven vermeyecek şekilde yapmanız sebebiyle pek çok müşteri kaybediyor olabilirsiniz. Markalaşma danışmanlarına ya da reklam ajanslarının yardımına başvurarak markanızı daha sevilir hale getirebilir ya da işlerinizi baştan savma yapmak yerine daha özenli ve planlı olarak gerçekleştirmeyi de düşünebilirsiniz. Bunun yanı sıra aşağıdaki 20 faktörü göz önünde bulundurarak bu unsurları şirketinizin bünyesinden elediğinize...

Devamını Oku

Neden bazı siteler bu kadar ilgi çekici görünürken diğerleri sığdır? Etkili bir web sayfası ile başarısız bir web sayfası arasındaki farkı ne yaratır? Cevabı çok uzaklarda aramayın. Web tasarımı bu tarz soruların yanıtıdır. Sayfanızın web tasarımı, sayfanın başarısını ve başarısızlığını belirleyecek olan en önemli bileşendir. Bu makalede de iyi bir web sitesi edinmenin 6 yöntemi hakkında bilgi edineceksiniz: Göze hitap eden bir tasarım: Görsel izlenim kullanıcıların sayfanızdaki etkileşim...

Devamını Oku

Logo tasarımı ihtiyacınız bulunmuyor olabilir. Bir logoya sahip olmadan bile yüksek kar getirebilen pek çok şirket de günümüzde mevcut.  Fakat özgün bir marka simgesine sahip olmanın faydalarını ve gerekliliklerini gösteren pek çok sebebin de bulunduğunu görmezden gelmeyin. Aşağıdaki maddeler, neden bir logo tasarımına ihtiyaç duyabileceğinizi net bir şekilde açıklamaktadır. Aşağıdaki faktörleri aklınızın bir köşesinde tutarak şirketiniz için akılda kalıcı, tutarlı ve ölçülü bir marka logosu tasarlama işine...

Devamını Oku

Zaman içerisinde belli bir noktadan sonra ‘markalaşma’ sözcüğü ile ‘logo’ terimi aynı alanda kullanılmaya başlandı. Markalar, logolardan çok daha fazlası olsa da, son zamanlarda pek çok pazarlamacı için görsel kimlik oluşturma disiplini sadece süs niteliği kazanmışlardır. Kurumsal kimlik ve marka kimliği bir topluluğun kültürünü, karakterini, kişiliğini, ürün ve hizmetlerini müşterilere, çalışanlara, ortaklara ve yatırımcılara ilham verecek şekilde yansıtan ifadelerdir. 20. yüzyılın ortalarında görsel kimlik sistemlerinin gelişimi...

Devamını Oku

Eğer bir şişe suyu belli bir ad altında satabilme gücüne sahipseniz, marka kimliğiniz ile her şeyi pazarlayabilme gücüne sahipsiniz demektir. Reklam yapma ve marka kimliği gelişimi kavramları tüketicilerin marka ve ürün arasındaki farkı yanlış anlamaları gibi boyutlara varabilmektedir. Bunun yanı sıra şirketler de tüketim ürünleri ve marka adı arasındaki farkı kavramakta başarısız olmaktalardır. Satmak istediğiniz ürünler müşterilerinizi, önlerine sürdüğünüz ürünle ilgili bilgilendirir. Fakat marka kimliğiniz...

Devamını Oku

Temel öğelerin etkilerini ve uygulanma alanlarını bilmek oldukça önemlidir. Bu bilgiden yola çıkarak logo tasarımında belli bir kurumu temsil eden ya da belirli duyguları yansıtan öğelerin kullanılmasına özen gösterilmelidir. Bu bölümde temel logo öğelerinin ve sembollerinin anlamlarından bahsedeceğiz. Üçgenler Üçgenler aynı zamanda “A şekli” ya da “V şekli olarak da anılmaktadır. Üçgen normal ya da ters olarak kullanılabilir. Üçgenler kullanılırken genelde eşkenar olmaları yaygındır fakat diğer şekillerde...

Devamını Oku

Logo tasarımı kuralları ve prensipleri: Öğeler, bölümlendirme, biçim ve uyum İyi bir logo kazara ortaya çıkmaz. Bir logonun başarılı olabilmesi için mantığa uygun olması ve sağlam öğelerde desteklenmesi gerekir. Logo için fikir bulmak farklıdır. Bu fikri tam anlamıyla yerine getirmek için gerekli öğeleri bir araya getirmek gerekir. Logo tasarımında kolaylıkla daha iyi sonuçlar elde etmenizi sağlayacak bazı kurallar ve prensipler vardır. Bu basit kurallara sadık kalınması...

Devamını Oku