Marka Bulmak - Marka Yaratmak - Markalaşma l Kornea

Marka BulmakMarka oluşturmak ve bunu geliştirip büyütmek hatta global düzeyde bir ölçeğe çıkarmak oldukça uzun, ciddi bütçe ve zaman gerektiren detaylı bir çalışma sürecinin sonucudur. Bu nedenle marka oluşturmak adına yapılan çalışmalarda gerekli ön fizibilite çalışmasının da aksatılmadan detaylı şekilde tamamlanması gerekir. Bu ön fizibilite içinde marka adının bulunmasından hangi ürün ya da hizmet grubu içindeki hangi kategoride yürüneceği de yer almaktadır. Marka altında pazara arz edilen ürün ve hizmetlerin hangi sosyo ekonomik sınıflara hitap edeceği de büyük önem taşır. Bunların hangi satın alma kanalları ile hane halkı ya da hedeflenen kitle içinde elde edecekleri penetrasyon oranı da büyük bir titizlikle planlanmalıdır. Bunun ilk adımı olan marka bulmak ise başlı başına bir süreçtir.

Marka Bulmak İçin Dikkat Edilecek Kriterler

Marka ismini bulmak iyi ya da kötüden çok aslında doğru ya da yanlış marka adı olarak değerlendirilmelidir. Doğru marka bulmak için yapılacak oldukça fazla değerlendirme mevcuttur. Bunları kısaca sıralayacak olursak hedef kitleniz tarafınızdan kolayca algılanabilecek ve kolay okunan bir marka adını tercih etmelisiniz. Ürünlerinizin şekli marka adınızın belirlenmesi anlamında da önem taşır. Örneğin dar ve uzun bir ürününüz varsa ve dikine duruyorsa yani bir şişede yer alıyorsa çok uzun bir marka adı tercih etmeniz tavsiye edilmez. Böyle bir ürünün üzerindeki uzun marka adları uzaktan okunaklı olmazlar. Pazarda mevcut olan diğer markaları çağrıştıracak bir isim de tercih edilmemelidir. Hedeflediğiniz pazarda yanlış anlamlara gelen bir isim olmamalıdır. Aksi taktirde ciddi sorunlar yaşayabilirsiniz. Örnek vermek gerekirse uluslararası pazara sunacağınız bir deterjan markası Japonca’da temizlemez anlamına gelirse bu pazarda pek başarılı olma şansınız olmayacaktır. Marka adının marka kişiliği ile uyumlu olması gerekir. Erkeksi bir markaya feminen bir isim vermek doğru olmayacaktır.

Seçilecek Marka Adının Tescil Geçmişi Araştırılmalı

Bunların sonunda yine en önemli noktalardan bir tanesi de seçtiğimiz markanın tescil anlamında başka bir firma ya da kişi tarafından aynı sınıfta daha önceden tescil edilmemiş olması ya da tescil süreci için askıda olmaması gerekir. Böyle bir durumda bu marka adını kullanma şansımız ortadan kalkar. Bu nedenle marka bulmak adına yapılacak en önemli çalışmalardan biri de o ismin ilgili sınıfta daha önceden tescil edilip edilmediğinin iyice araştırılmasıdır.

Marka tescili markalaşma sürecinize hız kazandırmak ve doğru bir şekilde başlangıç yapmak adına bize iletişim sayfamızda bulunan iletişim formumuz üzerinden ulaşabilir veya çalışma saatlerimiz dahilinde 0.850 302 7687 no’lu telefon numaramızdan dilediğiniz zaman ulaşabilirsiniz.


Bize Aklınızdaki Projeden Bahsedin

Bize aklınızdaki projeden bahsedin, çözüm önerimiz ile projenizi geliştirmeniz için size ulaşalım.

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir