İşletmenize Logo Tasarımı Yaptırmanız İçin 6 Sebep | Kornea

İşletmenize Logo Tasarımı Yaptırmanız İçin 6 Sebep

İşletmenize Logo Tasarımı Yaptırmanız İçin 6 Sebep

isletmenize-logo-tasarimi-yaptirmaniz-icin-6-sebep

Şirketiniz profesyonel bir logo tasarımına ihtiyaç duymayabilir. Bir logoya sahip olmadan bile yüksek kar getirebilen pek çok şirket de günümüzde mevcut.  Fakat özgün bir marka simgesine sahip olmanın faydalarını ve gerekliliklerini gösteren pek çok sebebin de bulunduğunu görmezden gelmeyin.

Aşağıdaki maddeler, neden bir logo tasarımına ihtiyaç duyabileceğinizi net bir şekilde açıklamaktadır. Aşağıdaki faktörleri aklınızın bir köşesinde tutarak şirketiniz için akılda kalıcı, tutarlı ve ölçülü bir marka logosu tasarlama işine girişebilirsiniz.

1. Rakiplerinizden farkınızı gösterin

Eğer şirketiniz bulunduğunuz piyasa ve sektör içerisinde tek ise, logo çok da gerekli olmayabilir. Müşterileriniz ve kitleniz büyük ihtimalle şirketinizden ve sunduğunuz tekliflerden haberdardır. Fakat pek çok şirket diğer şirketlerle sürekli bir rekabet içerisindedir. Bunun sonucunda da bu kalabalık iş sektöründe öne çıkmak ve fark yaratmak gerekebilir.

Özgün bir logo tasarımı markanızı diğer rakiplerinizden farklı kılabilir. Bu işe yeni adım attıysanız ya da konumunuzu güçlendirmeye çalışıyorsanız, logo tasarımı size bu konuda yardımcı olabilir.

2. Uzun vadeli bir iş için temel atın

Eğer kısa vadede gelir elde etmek için bir iş kurduysanız, profesyonel bir logoya sahip olmak biraz aşırıya kaçabilir. Çünkü müşteri bağlılığı veya etkileyici bir marka hikayesine pek de ihtiyacınız olmayacaktır.

Diğer yandan eğer şirketinizi uzun vadeli hedeflerinize ulaşmak için geliştirmek istiyorsanız, logo tasarımına yatırım yapın. Profesyonelce dizayn edilmiş bir tasarım kitlenizde güven duygusu uyandırabilir, şirketinize otorite katarak konumunuzu güçlendirebilir ve bulunduğunuz sektör içerisinde marka farkındalığı yaratabilir.

3.  Marka farkındalığını ve akılda kalıcılığı arttırın

Etkili bir logo hedef kitlenizin şirketinizi tanımasını sağlar. Logonuzun sanatsal öğeleri de akılda kalıcılığı arttırır. Müşterileriniz logonuzu gördüğünde yaptığınız işi, ürünlerinizi ve hizmetlerinizi düşüneceklerdir. Örneğin günümüzde Eti’yi düşündüğümüzde aklımızda canlanan şirketin eski uygarlıktan esinlenmiş logosu olacaktır. Bu logoyu her gördüğümüzde de aklımıza markanın ürünleri gelecektir. Bu sebeple logo sizi ve yaptığınız işi temsil edeceğinden büyük bir önem teşkil eder.

4. Müşterilerle yüz yüze etkileşim

Çalışanlarınız müşterilerinizle birebir etkileşime geçiyor mu? Ya da siz kitlenizle yüz yüze konuşabiliyor musunuz? Eğer öyleyse akılda kalıcı bir marka logosunu t-shirt, üniforma, kimlik kartları ve hatta şapkalarda göstermek müşterilerinizin yaptığınız işe olan güvenini arttırır. Aynı zamanda marka farkındalığını arttırarak akılda kalma oranınızı daha üst seviyelere taşır.

5.  Eşantiyon dağıtımları ile pasif tanıtım

Eşantiyon ürünlerin dağıtımı şirketinizin ismini müşterilerinizin aklına kazımak için etkili bir stratejidir. Kahve kupaları, çalar saatler, buzdolabı magnetleri ve takvimlerin gibi eşantiyonların uzun vadeli etkileri vardır ve şirketinizi de pasif olarak tanıtır ve reklamını yapar. Şirket logonuzu bu ürünlere basarak kitlenizin ilgilisi markanız ve ürünleriniz üzerinde toplayabilirsiniz. İhtiyaç durumunda ise bu kitle, rakiplerinizdense sizinle iletişime geçmeyi tercih edecektir.

6. Marka kimliğinizi kalabalık bir sektör içerisinde oluşturun

Eğer rekabet içerisinde olduğunuz firmaların bulunduğu bir sektöre adım atıyorsanız aynı hedef kitleye sahip olacağınızdan kaçınılmaz bir şekilde ticari bir yarış başlayacaktır. Bu da pek çok işletme sahibi için özellikle de başlangıç aşamasında zorlu bir yarıştır. Bu sebeple her fırsat ve avantajın iyi bir şekilde değerlendirilmesi gerekir. Profesyonelce tasarlanmış bir logo bu bakımdan önemlidir. İyi bir şekilde oluşturulmuş bir logo, ardındaki işi ve ürünü temsil etmelidir. Ayrıca kitlelerde güven, otorite ve üstünlük duygularını uyandırabilmelidir.

Şirketinizin profesyonel bir logoya ihtiyacı mı var? Eğer yukarıdaki 6 madde sizi çağrıştırıyorsa bu sorunun cevabı büyük ihtimalle ‘evet’.

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir