Sosyal Medyada Reklam Vermek

Kornea > Sosyal Medya Yönetimi > Sosyal Medyada Reklam Vermek

Sosyal Medyada Reklam Vermek ve Kazanımları

Sosyal medya bugün oldukça çeşitlenmiş bir dijital dünya konumundadır. Öyle ki insanlar bir gün sosyal medyadaki hesaplarını ziyaret etmediklerinde kendilerinde ciddi bir eksiklik hissetmektedirler. Bu nedenle de her gün bu uygulamalara girip diğer insanlarla çeşitli etkileşimlerde bulunmektedırlar. Bu bir yazı okuma, mesaj gönderme, birini dürtme, yazdığı bir yorumu ya da gönderdiği bir postu beğenme veya yayınladığı bir fotoğrafa yorum yapma şeklinde olabiliyor. Bu nedenle insanlar aslında fark etmeden sosyal medya dünyasında oldukça fazla vakit geçirmekteler. Tabii bu durum reklam verenlerin de iştahını kabartıyor. Çeşitli ürün ve hizmetleri üreten ya da pazarlayan şirketler kendileri ve ürünleri hakkında potansiyel müşterilerini aydınlatmak ve onlara bilgi aktarmak, onlarda bir talep oluşturmak üzere sosyal medyada reklam vermek istemektedirler.

Facebook Pazar Lideri

Sosyal medyada reklam vermek çok çeşitli yöntem ve türlerle gerçekleşmektedir. Bazı sosyal medya uygulamaları reklamlara izin vermezken bazıları da farklı türlerde reklamlara olanak sağlamaktadır. Ülkemizde ve dünyada en fazla kullanıcısı olan Facebook’ta sayfanın sağ tarafında ilgi çekici reklam banner’ları oluşturup yayınlayabiliyorsunuz. Tabii bireysel olarak burada reklam yayınlamak oldukça zor. Çünkü facebook bireysel olarak reklam vermek isteyenlerin çoğunu kabul etmiyor. Bu nedenle Facebook firması tarafından tescillenmiş firmalar bu reklamları sizin adınıza yayınlıyorlar. Twitter’daki reklam uygulamaları bir reklam bannerı yayınlamak şeklinde değil. Sizi ön plana çıkaracak şekilde takip edilecekler gibi uygulamaları mevcut. Instagram ise sosyal medyada reklam vermek için alternatif sunan en yeni mecra. Çünkü daha önce çok kısıtlı olan reklam imkanlarını çok kısa zaman önce herkese açmış durumda.

Tumblr ve Pinterest Yurt Dışında Etkin

Sosyal medyada reklam vermek için diğer alternatiflerden ikisi olan tumblr ve pinterest, yurt dışında oldukça yüksek sayıda kullanıcıları olsa da ülkemizde maalesef pek kullanılmamaktadır. Bu nedenle reklamverenler iç pazara yönelik olarak yapacakları çalışmalarda onları bir reklam mecrası olarak kullanmamaktadırlar. Ancak yurt dışı operasyonları için ciddi birer reklam mecrası olabilirler. Ayrıca sosyal medyada reklam vermek için kullanılabilecek bir diğer uygulama da google+ olarak karşımıza çıkıyor. Google’ın bir uygulaması olan google+ daha fazla kullanılsın diye google arama motoru ciddi anlamda baskı yapsa da ülkemizde ilk sıraya gelememiştir. Facebook açık ara pazarda liderdir.

Sosyal medya yönetimi ve sosyal medyada reklam vermek ile ilgili detaylı bilgi almak için bize iletişim sayfamızda bulunan iletişim formumuz üzerinden ulaşabilir veya çalışma saatlerimiz dahilinde 0.850 302 7687 no’lu telefon numaramızdan dilediğiniz zaman ulaşabilirsiniz.