Kurumsal aslında bir kurumun görünen yüzüdür diyebiliriz. . Kısaca kurumsal kimlik nedir sorusunun cevabı aslında dışarıdan insanların o şirket ya kuruluşu nasıl gördüğüdür denilebilir. Kurumsal kimlik aslında sanayi toplumlarının gelişmeye başlaması ile ilk olarak ortaya çıktı. Üretilen ürün ve hizmetlerin çeşitliliği artınca bunu sağlayan firmalar kendilerini diğerlerinden ayırmak için kendi kurumlarına has bir “kimlik yaratma” çabası içine girdiler. Bu tarihten sonra da günümüzdeki anlamı ile “kurumsal kimlik çalışmaları” ortaya çıkmış oldu. Aslında tarihe bakarsak çok çok uzun yüzyıllar önce bile loncaların ya tüccarların kendilerini diğerinden ayıracak işaret ve sembolleri olduğunu görebiliyoruz. Bu da kurumsal kimlik çalışmalarının aslında eskiye dayandığını göstermektedir.

Apaş markası için hazırlanan kurumsal kimlik tasarımı
Ticari hayat ilerledikçe tüketicinin gücü artmış ve bu durumda üretilen ürün ve hizmetleri sağlayan kuruluşlar diğerlerinden öne çıkabilmek için çok çeşitli çalışmalar yapmak zorunda kalmışlardır. Bu kuruluşlar tüketicilerin kendilerini tercih etmeleri için çeşitli logolar, amblemler ve diğer görsel malzemeleri kullanarak ayrışmaya çalışmışlardır. Böylece sadece kendi kurumlarını yansıtan bir “kimlik edinmek” için gayret göstermişlerdir. Günümüz dünyasında kurumsal kimlik nedir diye bakıldığında bunun aslında bir şirketin, firmanın, kurumun, derneğin, vakfın bir kimlik karmaşasından kendilerini sıyırmalarını sağlayan tüm yazılı, görsel ve işitsel materyaller bütünüdür diyebiliriz. Bu sayede kurumun logo, amblem diğer ürünler ile markalarının daha iyi algılanması ve ayrışması amaçlanır. Kuruma ait marka ve alt markalar da kurumsal bir kimlik içinde bir bütünlük oluştururlar.
Kurumsal Kimliğin Sınırları Belirlidir
Kurumsal kimlik nedir diye baktığınızda bu aslında kurumun kendini net olarak ifade etme tarzıdır. Bunun sınırları da tam olarak belirlenmiştir. Öyle istenildiği esnetilemez. Nasıl belirlendiyse yapılan tüm çalışmalar buna uygun olarak gerçekleştirilmelidir. Bir kurumu ifade eden bir görsel malzemenin nasıl tasarlanacağı, nasıl organize edileceği gibi tüm bilgiler daha önce oluşturulmuş olan kurumsal kimlik kılavuzu içerisinde yer alır. Bu nedenle gerçekleştirilecek tüm görsel, yazılı ve işitsel çalışmalar için ana yürünecek hat aslında çizilmiş durumdadır. Bu sayede dışarıdan kurumu gören ya onunla münasebette bulunan tüm kurum ve insanların onu hangi sınırlar içinde algılayacağı da aslında belirlenmiştir.
Kurumsal kimlik çalışmalarımızı görüntülemek için tıklayınız. Konu hakkında detaylı bilgi almak için bize bilgi(at)kornea.com.tr e-posta adresimizden ulaşabilir veya çalışma saatlerimiz dahilinde 0.850 302 7687 no’lu telefon numaramızdan dilediğiniz zaman ulaşabilirsiniz.