Profesyonel bir logo tasarımı nasıl olmalıdır?

Kornea > Logo Tasarımı  > Profesyonel bir logo tasarımı nasıl olmalıdır?

Profesyonel bir logo tasarımı nasıl olmalıdır?

Bir marka için logo tasarımı, marka sloganı ve kurumsal kimlik tasarımı gibi çalışmalar markalaşma süreci açısından oldukça önemlidir. Peki, gerçekten profesyonel bir logoya sahip olmak için izlenmesi gereken yol nedir?

Grafik tasarımı konusunda bir fenomenden ipuçları:

Michael Bierut ve Joe Posner tarafından hazırlanan videoda logo sistemleri ve iyi logolar ile ilgili örnekli açıklamalar sunulmakta. Logo tasarımı için kolları sıvamaya başlamadan önce okumanızda fayda var.

Michael Bierut tarafından gerçekleştirilmiş olan bazı çalışmalar ile daha önce farkında olmadan karşılaşmış olabilirsiniz. Bunlar; United Havayolları, Hillary Clinton ve Billboard dergisi gibi dünya çapında önemli çalışmalar. Michael Bierut logo konusundan şöyle bahsetmekte: “Logo çalışmalarına oldukça fazla önem veriliyor. Çoğunlukla logolara karşı karmaşık duygular beslerim. Gerçekleştirdiğim logolardan bazıları çok sevilir. Bazılarıda Svastika örneğinde olduğu gibi nefret edilir.”

Michael Bierut teoride markaları 3’e ayırmış.

1) Wordmark: Sadece firmanın adından oluşan logolar.

Bu çalışmalar herkesin aşina olduğu ve en basit türden olan logolar. John Hancock’un imzası da bir wordmark’tı. Bu tip logolar Google’ın yenilenen logosu gibi modern ve temiz görünebilirler. Coca-Cola’da olduğu gibi oldukça köklü bir geçmişleri olması da mümkün. Bu tip çalışmalar sade ve basit bir logo isteyen kişiler için oldukça mükemmeldir.

2) Figürlü logolar: Figürlü logoları genellikle bulmaca gibidirler. Sembolik olarak bir takım anlamları barındırırken markaya atıf yaparlar. Target markasında olduğu gibi markayı direkt olarak temsil edebilirken, Lacoste örneğinde olduğu gibi dolaylı olarakta anlamsallaştırılabilirler.

Target ve Lacoste logo örnekleri

3) Marka sembolleri: Bu tip çalışmalar soyut olarak planlanan ve üzerine anlamlar yüklenen logolara denilir ve herkesin favorisidir. Michael Bierut şöyle bir anekdot aktarıyor: “Bir çok müşteri benden kendilerine Nike’ın logosu gibi bir logo yapmamı istemekte. Bunu talep edenler Nike’ın logosunun çizildiği gün bir anda ünlü bir marka olduklarını düşünmekteler. Oysaki logonun çizildiği gün Nike’ı tanıyan hiç kimsenin olduğundan bile bahsedilemez. “Nike’ın kurucuları bir tasarım öğrencisinden bazı fikirler çizmesini istediler ve önlerine gelen sonuçtan da pekte memnun olmadılar. Hadi şunu kullanalım şeklindeki bir tercihle ayakkabının yanlarında kullanıldığında hoş durması Nike’ın bugünlere gelmesindeki en büyük etken oldu. Nike’ın pazarlama ekibinin

Nike markasının ikonu “Swoosh” un 1971 yılındaki ilk hali.

de katkısı ile marka sadece spor ekipmanları ile değil, atletik başarının da simgelerinden biri haline dönüşmüş durumda. Böylelikle uzun süreçlerin sonucunda küçük bir sembol çok büyük anlamlar taşıyabiliyor. Bierut şu şekilde ekliyor: “Şekillerin yapısındaki anlamlar direkt olarak bir şeyi işaret etmese de ona bakan insanların zihinlerindeki temsili markayı yaratıyor.”

Bunların dışında bir logo çeşidi var ki, yukarıda belirtilen 3 türden daha farklı ve tüm bunlardan bazı öğeleri kullanabiliyor.

Logo sistemi: Sonsuz sayıda permüstasyonu olabilen bir grafik çerçevedir. Bu sistemin öncülerinden biri ise MTV nin logosudur. Yine Google’ın zaman zaman kullandığı “Doodle” lar da buna örnek olarak gösterilebilir. Bu yaklaşım teknoloji ile direkt olarak ilişkilendirilebilir. Bierut bu konuyu şöyle açıklıyor: “Eskiden bir şirket yeni bir logo yaptırdığında askeri nitelikte bir operasyon başlatılarak tüm ekipmanların, uçakların gökdelenlerin ve hatta kravat iğnelerinin üzerine kadar yapıştırılırdı. Günümüzde ise neredeyse bunların hiç biri yok. Yerine ise Twitter profil resminiz, E-posta imzanız ve web sitenizin faviconunuz gelmiş durumda.”

Logo sistemlerinin kullanımları tüm dünyada yükseliş trendinde ve muhtemelen markaya kendi isminden çok daha öteye gitme imkanı vermesi bu durumu tetikliyor.

Bierut konuyu şu şekilde özetliyor: “Logo ile insanlara bugünkü önceliklerimizi hatırlatmış oluruz.” Fakat günün sonunda gerek şekli gerekse sistemi her ne olursa olsun, siz yapmış olduğunuz işle bir fark yaratmıyorsanız logonuzun neye benzediğinin çokta bir önemi olmayabilir.

Sizde kendi markanızı yaratmak ve bunun için doğru bir logo tasarım çalışması arayışındaysanız. Konunun detayları hakkında bilgi almak için hemen bizimle iletişime geçebilirsiniz.

korneacomtr

Logo tasarım, kurumsal kimlik tasarımı, marka tescili ve web tasarımı alanlarında başarı ile sonuçlandırılmış projeler ile mutlu müşteriler ve nitelikli işler üretme peşinde olan reklam ajansı.

Henüz bir yorum bulunmamaktadır.

Yorum yapın

Yorum
Adınız
E-Posta
Web Siteniz