
Renault Yeni Logo ve Kurumsal Kimliği İle Karşınızda!
Renault’da değişim rüzgarları başladı. Renault’un logo tasarımı ve kurumsal kimlik tasarımı yenilendi!
1898 yılında Paris yakınlarında Boulogne-Billancourt’ta, Louis Renault tarafından kurulan Renault günümüzde Groupe Renault tarafından yine kendi markaları olan Dacia ve Renault Samsung Motors ile birlikte yönetilmekte.
Renault markası Dünya çapında 128 ülkede yaklaşık 30 modeli ile faaliyet gösterirken, Avrupada bulunan elektrikli araç satışlarında %37’lik önemli bir paya sahip. Renault’un yeni modeli çıkarılan Espace modeli ile şirket yeni logo tasarımını ve kurumsal kimlik çalışmasını da yayınladı.

Renault’un yeni logosu ile birlikte sloganı
Bir zamanlar ya sizin yada çevrenizde çok yakın bir tanıdığınızın bir Renault otomobili olmuştur. Bizim olmuştu “Renault 12” ben çok küçüktüm fakat babam onu bir ralliciden almış, ilk aldığında arabanın üzerinde bulunan Castrol motor yağlarına ait stickerları göremesemde, ön koltukta seyahat ederken o dönemki hiçbir Renault 12’de bulunmayan 3 tane ekstra gösterge panelinin hep ne işe yaradığını merak etmişliğim çoktur.
Renault logo ve kurumsal kimliğini yenilerken ana hatlara oldukça sağdık kalarak kendi içerisinde gerçekleştirmiş olduğu değişiklikle zenginleştirilmiş ve modernize edilmiş bir görünüm ortaya koymuş.

Renault’un eski yazı karakteri (üstte) ve yeni yazı karakteri (altta)
İki yazı karakteri karşılaştırıldığında yenilik bunun neresinde diyenler olabilir ama bu kadar köklü bir şirketin akıllara kazınmış logosunda köklü değişiklikler yapmak anlamsız olacağı kadarda riskli görülebilir. Yazı karakterinde bulunan seriflerdeki ince işçilik yinede yazı karakterini son derece modern bir hale getirmiş.

Renault’un farklı uygulama alanlarındaki değişen logosu

Renault’un gerek, araç içinde gerekse araç dışında uygulayacağı dokusal logo görünümü

Renault’un yeni Espace modeli üzerinde bulunan yeni logosu
Renault’un araçlar üzerindeki yeni logo uygulaması eskiye nazaran daha büyük ve dikkat çeker nitelikte. Izgaranın üzerinde, ızgara ile bütünleşen bir ön gövde yaratılmış durumda.

Renault’un logosunda ve kurumsal kimliğinde kullanacağı yeni yazı karakterleri
Yazı karakteri olması gerektiği gibi logo tasarımında kullanılan yazı karakterini bütünleyici oldukça şık ve estetik bir görünümde.

Renault yenilediği kurumsal kimlik tasarımından son derece sadece ve şık görünen antetli kağıt, kartvizit, diplomat zarf ve servis formları örnekleri

Yenilenen kurumsal kimlik çalışmasından antetli kağıt üzerindeki logo detayı
Yeniliğin kurumsal kimlik ile buluşması, Renault’un sadeleştirilerek modernize edilen yeni logosundaki detaylar yeni kurumsal kimliğinde de farkedilmekte. Sadelik, zerafet ve şıklık. Bir marka ancak bu şekilde yenilenebilirdi.
Renault Yeni Logo İndir (.PDF)
Download Renault Brand New Logo (.PDF)
Sayfada verilen bilgiler tamamen tanıtım amaçlıdır ve içerikte adı geçen Renault markası Group Renault‘un tescilli markasıdır.